شورای مرکزی دوره ی هفتم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت

۲۶ دی , ۱۳۹۵ گفت‌و‌گوها

شورای مرکزی دوره ی هفتم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت

معاون وزیر راه و شهرسازی :

شورای مرکزی دوره ی هفتم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت

گفت و گو :دنیاعباسی کسبی

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در آستانه برگزاری نوزدهمین اجلاس هیات عمومی و هفتمین دوره انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان به تفاوت شورای دوره هفتم نسبت به شوراهای تشکیل شده در دوره های قبل اشاره کرد و اظهارداشت: شورای مرکزی دوره هفتم که پس از انتخابات سال گذشته و تشکیل هیات مدیره های استانی جدید شکل خواهد گرفت، در واقع باید بازتابی از تحولات و اندیشه ی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان های سراسر کشور باشد. حال با توجه به شرایط کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مسائل حاشیه ای موجود در پیرامون صنعت ساختمان به نظر می رسد شورای مرکزی دوره ی هفتم وظیفه سنگینی را بر دوش دارد زیرا تغییرات گسترده ای را که سال ها اعضای سازمان نظام مهندسی و بهره برداران و نیز دست اندر کاران صنعت ساختمان انتظار آن را می کشند امکان تحقق خواهد یافت. این تغییرات باهدف افزایش کیفیت خدمات مهندسی و در پی آن رضایت مردم و گسترش شأن سازمان نظام مهندسی ساختمان و جامعه مهندسین اکنون به یک خواسته ی عمومی تبدیل شده است.

وی در ادامه به مهمترین انتظاری که می توان از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی دوره هفتم برای تحقق اهداف قانون نظام مهندسی ساختمان داشت اشاره کرد و گفت:متاسفانه بخش های متعددی از قانون نظام مهندسی ساختمان عملیاتی نشده و بر زمین مانده است لذا به نظر می رسد دوره ی هفتم اکنون باید مطالبه گر برای رسیدگی به این اهداف عالیه ای که قانون گذار برای مهندسین مشخص و تعیین کرده باشد. شخصا فکر می کنم که شورای مرکزی دوره هفتم باید پاسخگوی بخش مهمی از این خواسته ها باشد.

در پایان معاون وزیر راه و شهرسازی به چگونگی انتخاب اعضای شورای دوره هفتم از سوی وزارت راه و شهرسازی پرداخت و اظهار داشت: براساس قانون نظام مهندسی ساختمان نهایتا اعضای شورای مرکزی از سوی وزیر راه و شهرسازی انتخاب می شوند که اصولا ابهامی وجود دارد که نحوه این انتخاب چگونه است ؟ باید گفت که نحوه انتخاب اعضاء از سوی وزیر راه و شهرسازی رفع ابهام خواهد شد به نحوی که هیات عمومی ۶۴نفر را به ترتیب اکثریت آرا در رشته های هفتگانه ، با قید اصلی و علی البدل معرفی خواهد نمود.۲۵نفر اعضای اصلی شورای مرکزی از بین ۵۰نفر دارای اولویت اول انتخاب شده و اعضای علی البدل از بین باقی ۶۴ نفر معرفی شده تعیین خواهد شد.

منبع:نشریه شمس شماره۱۰۷

, ,


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *